میدیوزَرِم گاهنبار (روز 1 از ۵)، 11 اردیبهشت. این گاهنبار یکی از شش جشن فصلی در تقویم زرتشتی است که به مناسبت نیمه بهار برگزار میشود. آغاز این دوره پنجروزه با هدف بزرگداشت آفرینش گیاهان و فرا رسیدن فصل رویش است و در سنت زرتشتی جایگاه ویژهای دارد. در این روز، زرتشتیان با گردهمایی، نیایش و تقسیم خوراک، پیوندهای اجتماعی و معنوی خود را تقویت میکنند. گاهنبار میدیوزَرِم به عنوان بخشی از آیینهای کهن، همچنان در میان پیروان این دین برگزار میشود و یادآور اهمیت طبیعت و همبستگی اجتماعی در فرهنگ زرتشتی است.