جشن روز اردیبهشت در تقویم زرتشتی به عنوان یکی از روزهای مهم و نمادین شناخته میشود. این روز به عنوان روزی برای تجلیل از طبیعت و زیباییهای آن در نظر گرفته شده است. در این روز، زرتشتیان به برگزاری مراسم و جشنهایی میپردازند که به نوعی به ارتباط انسان با طبیعت و احترام به آن اشاره دارد.